مشاورمدرسه

سخنی از مشاور

مشاورمدرسه

سخنی از مشاور

یاد آوری چند نکته ی مهم

یادآوری چند نکته ی مهم

سلام دوستان خوبم
این مقاله رو سر فرصت بخوونید و اگه وسطاش خسته شدید و ذهنتون خسته و درگیر شد روز بعد ادامشو بخونید

کتاب فورباغه ات را قورت بده اثر برایان ترسی یکی از جامع ترین کتاب های موفقیت و برنامه ریزی و صد البته غلبه بر تنبلی و انجام بیشترین کار در کمترین زمان هستش.

قصد دارم چند نکته ازین کتاب که به درد برنامه ریزی کنکورتون میخوره و در کل واسه کنکورتون و انگیزه ی شما برای کنکور بسیار مفیده رو بیارم.
هرکس به اندازه ی درک و معلوماتش و نگرش و خردش ازین نکات بهره بگیره .

۱- برای دستیابی به موفقیت یک راه وجود دارد و آن مشخص بودن هدف است. به عبارت دیگر فرد باید بداند چه میخواهد و تمایل شدید برای به دست آوردن آن داشته باشد(ناپلون هیل)

۲- برنامه ریزی آوردن آینده به زمان حال است تا بتوانید همین حالا کاری برای آن انجام دهید (آلن لاکین)

۳-کاره بی برنامه دلیل هر شکستی است (آلکس مک کنزی)

۴-”proper prior planning prevents poor performance” (فرمول شش پی/p6)
یعنی برنامه ریزی قبلی مناسب مانع از عملکرد ضعیف میشود

۵-هشتاد درصده نتایج حاصله شما نتیجه ی بیست درصد از فعالیت شماست
(اصل پارتو و یا قانون ۲۰/۸۰)

۶-در مقابل این وسوسه که اول کارهای کوچک را انجام دهید مقاومت کنید

۷-سخت ترین مرحله انجام هرکاره مهمی مرحله اول یعنی آغاز کردن آن میباشد.

۸-میزان بزرگی و موفقیت هرفرد بسته به این است که تا چه اندازه می تواند نیروهایش را در یک سو متمرکز سازد (اریسون سووت ماردن)

۹-تفکر درازمدت تصمیم گیری های کوتاه مدت را بهبود میبخشد.

۱۰-آینده نگری بر کارهای فعلی ما تاثیر میگذارد و در اغلب موارد تعیین کننده آنها می باشند.

۱۱-انسان های ناموفق به کارهایی میپردازند که رفع کننده ی تنش ها و ناراحتی هاست درحالیکه افراد موفق به کارهایی میپردازند که آن ها را به هدفشان می رساند
(دنیس ویتلی)

۱۲-هنگامی که همه نیرو های جسمی و ذهنی متمرکز میشوند توانایی فرد برای حل مشکلات به طور حیرت انگیزی چند برابر میشود (نرمن وینسنت پیل)

۱۳-تمرکز یعنی توانایی معطوف داشتن ذهن به یک موضوع واحد (کمار)

۱۴-هرگز برای انجام تمام کارهای لازم وقت کافی ندارید.

۱۵-تنها ابزار موفقیت این است که عملکردتان بیشتر و بهتراز چیزی باشد که از شما انتظار میرود (اگ ماندینو)

۱۶-کارتان را انجام دهید اما نه فقط در حد وظیفه بلکه اندکی بیشتر و از روی سخاوت
(دین بریگز)

۱۷-تمام افکاره خود را روی کاری که دارید انجام میدهید متمرکز نمایید. پرتو های خورشید تا زمانیکه متمرکز نشوند نمیشوزانند. (الکساندر گراهام بل)

۱۸-هیچ چیز به اندازه تمرکز تمام انرجی تان بر روی تعداد محدودی از هدف ها نمیتواند به زندگی شما نیروی بیشتری بدهد (نیدو کیوبین)

۱۹-با تمرین مدام یاد بگیرید که چگونه توانایی های خود را حفظ کنید (جیمز آلن)

۲۰-قورباغه ات را قورت بده همین … .

sdsd

میشد برای تک تکه این نکات یک مقاله جداگونه ترتیب بدم و ساعت ها بنویسم ولی معتقدم هرچی شما درک کنید مهمه وگاهی خلاصه نویسی موثرتره.

چند نکته مشاوره ای برای کنکوری ها

پیام مشاور به کنکوری ها

1- داشتن برنامه ریزی صحیح و مدون
2- تلاش و پشتکار و انگیزه قوی شخصی
3- نظم درامورکلی
4- دراموردرسی و کارهای شخصی پیگیر، منظم و دقیق باشید.
5- اعتماد به نفس داشته و درتصمیمات ثابت قدم باشید.
6- دربرخورد با مشکلات هراسان نباشید و جهت حل آن گام بردارید .
7- ازتفریح های عادی مانندورزش ، پیاده روی و موسیقی درطول برنامه ریزی استفاده کنید.
8- مهمترین مرجع مطالعاتی کتاب درسی شماست.
9- دومین مرجع مطالعاتی کتاب ها و جزوات تستی معتبرو تست های کنکور سال های قبل است.
10- درس را به صورت دقیق و عمیق مطالعه کنید و به کیفیت مطالعه خود بیش تراز کمیت توجه کنید.
11- به طورمنظم نکات درسی را تکمیل و جمع آوری کنید.
12- از حاشیه نویسی ، نت برداری و علامت گذاری استفاد ه کنید.
13- به همه ی شکل ها – جدول ها – زیرنویس ها و حاشیه های کتاب درسی توجه کنید و همه پرسش ها را حل کنید.
14- به جای خواندن مثال های کتاب درسی آن را حل کنید
15-  اکثرمسائل را به صورت تشریحی حل کنید و درمرحله اول از فرمول های تستی کمتر استفاده کنید ودرجمع بندی و مروراز راه حل های تستی استفاده کنید.
16- هنگام برخورد بایک مشکل درسی اول ((فکر))کنید ودرصورت نیافتن راه حل از افراد دیگرکمک بگیرید.
17- تست ها ی انبوه و مشابه را دسته بندی کنید و همه را یکجا حل نکنید به تدریج ودروقت های مختلف به حل آن بپردازید.
18- تست ها و تمرین های اشکال دارخود را پس از مدتی مجدداً حل نمائید .
19- مطالعه دروس پایه نسبت به دروس پیش دانشگاهی را براساس نقطه قوت خود تنظیم کنید و بیشترین وقت خود را درمجوعه دروس پیش دانشگاهی بگذارید.
20- درکنکورهای آزمایشی به طورجدی شرکت کنید و پس از هرآزمون کوچکترین اشکال خودرا مرورکنید هدفتان از شرکت درآزمون ها آشنایی با محیط ، روش امتحان دادن ، کشف نقاط ضعف و قوت ، تنظیم وقت و و از بین بردن استرس و اضطراب است .

 

چهار روش برای استراحت دادن به مغز



چهار روش برای استراحت دادن به مغز

اگر شما هم از این دسته افراد هستید که هر روز اطلاعات زیادی را وارد مغزتان می کنید، باید بگوییم که تنها نیستید. ، نفس عمیق بکشید، تکیه بدهید چهار توصیه و پیشنهاد ساده برای افرادی دارد که می خواهد به مغزشان استراحت بدهند.

 

ادامه مطلب ...

ویژگی افراد خلاق

افراد خلاق پر از انرژی بوده و در محیط اطراف خود فضایی از طراوت و اشتیاق به وجود می‌آورند. اغلب آنها حتی در 70 یا 80 سالگی‌شان انرژی داشته و سالم هستند. درحقیقت، این انرژی از درون وجود به سبب ذهن بسیار متمرکزشان نشات می‌گیرد و صرفا برتری ژنتیکی نیست.

در قسمت اول به تعریف خلاقیت پرداختیم و گفتیم که اگر خلاق شویم چه نتیجه ای در انتظار ماست، حال می خواهیم ویژگی افراد خلاق را بررسی می کنیم ، با خواندن این ویژگی ها، شاید شما هم دوست داشته باشید که فردی خلاق شوید!
بگذارید ویژگی افراد خلاق را برایتان بگویم، تا ارزش خلاقیت را بیشتر بدانید:

ادامه مطلب ...

در برنامه ریزی اصلی ترین نقش به عهده چه کسی است؟

برنامه ریزی برای کنکور,تستهای کنکور


 مهمترین عواملی که باعث اجرا نشدن برنامه درسی دانش‌آموزان می‌شود، این است که آنان برنامه‌های خود را ساعتی یا روزانه تنظیم می‌کنند یا بهتر بگویم واحد زمانی برنامه ریزی را ساعت به ساعت یا روز به روز در نظر می‌گیرند. این گونه برنامه‌ها اشتباهاتی دارند چرا که در زندگی روزانه ما استثناهای زیادی وجود دارد وآنها باعث می‌شوند که ما نتوانیم هرروز دریک ساعت مشخصی همان کار را انجام دهیم.

ادامه مطلب ...

تست میزان استرس



 حدود 20 ثانیه به این تصاویر نگاه کنید

این تصاویرمیتوانید میزان خشم واسترس خودرابیابید!


افرادپراسترس وخشن این تصاویرراباحرکت بسیارسریع میبینندوافرادکم استرس وکودکان حرکت راآرام میینند.


البته بسته به شرایط وزمان دیدن این تصاویر شماممکن است حرکت های مختلفی ببینید.



منابع و ضرایب کنکور

منابع کنکور سراسری سال ۹۳ اعلام شد+جدول
کد مطلب: 18960
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۹
 
این منابع بر اساس توافق بین سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و سازمان سنجش تأیید شده است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از اعلام منابع کنکور سراسری سال ۹۳ خبر داد.
ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: منابع کنکور سراسری سال ۹۳ تعیین شده است تا داوطلبان کنکور سال آینده بتوانند برای مطالعه دروس برنامه‌ریزی کنند. 
وی ادامه داد: منابع و مآخذ طراحی سؤالات آزمون سراسری سال ۹۳ به واحدهای آموزشی دوره متوسطه و ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ شده است. 
سحرخیز تصریح کرد: این منابع بر اساس توافق بین سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و سازمان سنجش تأیید شده است. 

جزئیات منابع درسی کنکور 93 بدون هیچ تغییری اعلام شد 
سازمان سنجش لیست منابع درسی کنکور سال 93 را بدون هیچ تغییری نسبت به سال گذشته اعلام کرد. به گزارش مهر، فهرست منابع درسی آزمون سال 93 توسط سازمان سنجش منتشر شد که این منابع به گفته حسین توکلی - مشاور سازمان سنجش بدون هیچ تغییری نسبت به سال گذشته در کنکور سال آینده مورد استفاده قرار می گیرند. 
دروس عمومی شامل زبان و ادبیات فارسی: ادبیات فارسی (2) سال دوم برای تمام رشته‌ ها، ادبیات فارسی (3) سال سوم، برای تمام رشته‌ ها به جز علوم انسانی، زبان و ادبیات فارسی عمومی، دوره پیش دانشگاهی، برای تمام رشته‌ ها، ادبیات فارسی 3 (تخصصی انسانی) سال سوم، ویژه علوم انسانی، زبان فارسی 3 (تخصصی انسانی) سال سوم، ویژه علوم انسانی، زبان فارسی 3 (غیر علوم انسانی)، سال سوم، برای تمام رشته‌ های غیر علوم انسانی 

دروس عمومی عربی: عربی 2 (غیر علوم انسانی)، سال دوم، برای تمام رشته‌ ها به جز علوم انسانی، عربی 2 (علوم انسانی)، سال دوم، ویژه علوم انسانی، عربی 3 (غیرعلوم انسانی)، سال سوم، برای تمام رشته‌ ها به جز علوم انسانی، عربی 3 (علوم انسانی)، سال سوم، ویژه علوم انسانی 

درسهای عمومی فرهنگ و معارف اسلامی:
 قرآن و تعلیمات دینی 2 (دین و زندگی)، سال دوم، برای تمام رشته‌ ها، قرآن و تعلیمات دینی 3 (دین و زندگی)، سال سوم، برای تمام رشته‌ ها، معارف اسلامی (دین و زندگی) دوره پیش‌ دانشگاهی، برای تمام رشته‌ ها 

دروس عمومی زبان انگلیسی: انگلیسی 3، سال سوم، برای تمام رشته‌ ها، انگلیسی 1 و 2 دوره پیش‌ دانشگاهی، برای تمام رشته‌ ها 

دروس تخصصی گروه علوم ریاضی شامل دروس تخصصی ریاضیات: هندسه 1، سال دوم، آمار و مدل‌سازی، سال دوم، هندسه 2، سال سوم، ریاضیات 2، سال دوم، حسابان، سال سوم، جبر و احتمال، سال سوم، هندسه تحلیلی و جبر خطی دوره پیش دانشگاهی، حساب دیفرانسیل و انتگرال دوره پیش دانشگاهی، ریاضیات گسسته دوره پیش دانشگاهی
فیزیک: فیزیک 1 و آزمایشگاه سال اول، فیزیک 2 و آزمایشگاه سال دوم، فیزیک 3 و آزمایشگاه (ویژه ریاضی) سال سوم، فیزیک (ویژه ریاضی) دوره پیش دانشگاهی
شیمی: شیمی 2 و آزمایشگاه سال دوم، شیمی 3 و آزمایشگاه سال سوم، شیمی دوره پیش دانشگاهی

دروس تخصصی گروه علوم تجربی برای زمین شناسی: زمین شناسی سال سوم، علوم زمین دوره پیش دانشگاهی 
ریاضیات: هندسه 1، سال دوم، ریاضیات 2، سال دوم، آمار و مدل‌سازی، سال سوم، ریاضیات 3 (ویژه علوم تجربی)، سال سوم، ریاضی عمومی 1 و 2، دوره پیش دانشگاهی
زیست‌شناسی: زیست‌شناسی و آزمایشگاه1، سال دوم، زیست‌شناسی و آزمایشگاه 2، سال سوم، زیست‌شناسی دوره پیش‌ دانشگاهی
فیزیک: فیزیک 1 و آزمایشگاه سال اول، فیزیک 2 و آزمایشگاه سال دوم، فیزیک 3 و آزمایشگاه (علوم تجربی) سال سوم، فیزیک (علوم تجربی) دوره پیش دانشگاهی
شیمی: شیمی 2 و آزمایشگاه سال دوم، شیمی 3 و آزمایشگاه سال سوم، شیمی دوره پیش‌ دانشگاهی

دروس تخصصی گروه علوم انسانی - ریاضیات: ریاضیات 1، سال اول، آمار و مدل‌سازی، سال دوم، ریاضی (ویژه علوم انسانی – علوم و معارف اسلامی)، سال سوم، ریاضی پایه، دوره پیش دانشگاهی
اقتصاد: اقتصاد، سال دوم 
زبان و ادبیات فارسی: تاریخ ادبیات ایران و جهان 1، سال دوم، تاریخ ادبیات ایران و جهان 2، سال سوم، آرایه‌های ادبی، سال سوم، ادبیات فارسی ویژه علوم انسانی دوره پیش دانشگاهی 
زبان عربی: عربی 2 (ویژه علوم انسانی)، سال دوم، عربی 3 (ویژه علوم انسانی)، سال سوم، عربی 1 و 2، دوره پیش دانشگاهی
تاریخ: تاریخ ایران و جهان 1، سال دوم، تاریخ ایران و جهان 2، سال سوم، تاریخ‌شناسی،دوره پیش دانشگاهیجغرافیا: جغرافیای 1، سال دوم، جغرافیای 2، سال سوم، جغرافیا دوره پیش دانشگاهی علوم اجتماعی: جامعه‌شناسی 1، سال دوم، جامعه‌شناسی 2، سال سوم، علوم اجتماعی (جامعه‌شناسی نظام جهانی) دوره پیش دانشگاهی 
فلسفه: فلسفه سال سوم، فلسفه (آشنایی با فلسفه اسلامی)دوره پیش دانشگاهی
منطق: منطق سال سوم 
روان‌شناسی: روان‌شناسی، سال سوم 


کلمات کلیدی: منابع کنکور،سراسری،سال ۹۳ ،اعلام 
ادامه مطلب ...

ضریب دروس عمومی و اختصاصی ریاضی در کنکور

تاثیر دروس عمومی و اختصاصی در زیرگروه یک گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی  

دروس  عمومی

ادبیات :25 سوال با ضریب 4 و نمره خام 100

عربی : 25 سوال با ضریب 2 و نمره خام 50

معارف اسلامی : 25 سوال با ضریب 3 و نمره خام 75

زبان خارجه : 25 سوال با ضریب 2 و نمره خام 50

 کل نمره خام دروس عمومی در زیرگروه یک 275

 دروس اختصاصی

ریاضی : 55 سوال با ضریب 4  و ضریب کلی 12و نمره خام 660

فیزیک: 45 سوال با ضریب 3 وضریب کلی 9و نمره خام 405

شیمی: 35 سوال با ضریب 2 وضریب کلی6 و نمره خام 210

 کل نمره خام دروس اختصاصی در زیرگروه یک 1275

توصیه هایی از نفرات برتر آزمون

توصیه های رتبه 174 کنکور ریاضی 92

    1) بچه ها کنکور 92 تفاوت های زیادی با کنکورسالهای قبل داشت. مهمترینش این بود که خیلی از سوالات تقریبا شکل تغییر یافته سوالات خود کتابهای درسی بودن؛ تعداد زیادی از بچه ها اکثرا روی کتابهای کمک آموزشی تمرکز کرده بودن و بقول خودمون اونا رو خورده بودن در حالیکه مثلا سوالات هندسه تحلیلی ریاضی چیز عجیب و غریبی نبود؛ تنها مشکل اینجا بود که سوالات به دقت و سرعت عمل نیاز داشت؛استاد ما کلی سوالات حالت خاص واینا برامون حل کرده بود ولـــــــــــی اون سوالات مشکلش طولانی بودن راه حل بود. یعنی تمرین+تمرین+تمریـــــــــــــــــــــــن! یه اشتباه بزرگی که من و دوستام داشتیم این بود که سوالات کتاب گسسته رو اصلا نگاهم ننداختیم مگر واسه پایان ترم و 1شبه!!! و نتیجه شو تو کنکور دیدیم! من که وقتی رفتم سر گسسته به امید بالای 70(!!!)؛ زیر 50 زدم پس اول تـــــــــــــــــــوجـــــــــــــــــــه به کتاب درسیدرکنارش نکات جزوه یا کتب کمک اموزشی تا انـــــــــــشالله به احوال اون لحظات ما دچار نشید.

 2) دسته ای از بچه ها که متاسفانه نتونستن نتیجه مطلوب بگیرن مشکل در نحوه تست زنی داشتن. ببین دوست من! هر درسی مدل خوندن خودشو داره که خب برای هر کسی میتونه متفاوت از دیگری باشه. نتیجه ای رو که از 1روش تو ریاضی میگیری نمیشه انتظار داشت تو عربی هم جواب بده.مثلا با یکی از بچه ها صحبت که می کردیم میگفت: "من  اول هر درس عربی رو کامل میخونم بعد کتابو میبندم و تست میزنم، اون موقعم همه سوالات رو بلدم ولی تو آزمونهای آزمایشی نتیجه نمیگیرم...... و درس فیزیکم هر فصلو کامل میخونم و بعد از اتمام دیگه فرصت برای تست ندارم،تو آزمونم سرعتم کم میشه،ترجیح میدم فیزیک نزنم..."

خب زمانی که مستقیما بلافاصله بعد از مطالعه درسی،اونم 1مبحث، تستش رو میزنی قطعا اونو بلدی. روشی که پیشنهاد شده اینه که دروس عمومی رو بعد از چند روز که از مطالعه چند مبحث میگذره تست رو برای سنجش خودت بزنی. البته تست برای اینکه مبحثو یاد بگیریم و در واقع بدون تایم گرفتن قطعا موثر در یادگیریه؛ ولی اینکه درصد بگیری و خیالت راحت بشه که 100میزنم...!  ادامه مطلب ...